d’ag. 192021
 

He creat, a la barra d’eines superior d’aquest bloc, una secció sobre Educar en i per al conflicte.

A la pàgina documents, he posat diverses publicacions, documents de treball i recursos que em demaneu en els cursos i tallers, sobre el que per mi és el tema central de l’Educació per la Pau: Educar en i per al conflicte.

A la pàgina agenda trobareu dates d’alguns dels cursos, tallers i conferències que vaig a donar. No sempre és possible apuntar-se, ja que en algunes ocasions es tracta de cursos per a escoles, instituts, organitzacions o entitats concretes, encara que podria ser que quedessin places i permetessin la participació d’altres persones. Procuraré posar aquells en els quals sí hi ha la possibilitat d’apuntar-i / o assistir, posant la informació d’on es desenvoluparà i qui l’organitza, per poder contactar i assistir.

 Posted by at 15:24

  4 Responses to “Educar en i per al conflicte”

  1. Apreciado amigo. Educar en y para el conflicto me parece interesante, útil y propio del momento que atravesamos, pero te sugiero que incorpores educar en la actitud crítica (más atemporal), que será útil a nuestros ciudadanos tanto del futuro como del presente, que tendrán que construir una sociedad mejor desde un “buen” criterio.

  2. Estoy muy de acuerdo en la importancia de educar en una actitud crítica. Cuestionar la sumisión, la apatía, la indiferencia, la obediencia ciega… Como decía L. Milani: “la obediencia no es una virtud, sino la más sutil de las tentaciones. De hecho, es uno de los temas fundamentales que bajo el apartado educar para la desobediencia (enunciado más provocador) se trabaja en la educación en y para el conflicto y que es una de las herramientas principales de la estrategia política de la noviolencia.

  3. Sabemos que el conflicto es inherente a las relaciones humanas pero también es sabido que a través del diálogo y la adecuada atención oportuna, se puede resolver un conflicto de manera pacífica.

  4. La falta de atención a los conflictos puede evolucionar a la violencia en la que se genere un ambiente no propicio para las buenas relaciones humanas. Ello afectará el proceso de enseñanza aprendizaje en el aula.

 Deixa un comentari

(requerido)

(requerido)